משעת לידתם ועד בגרותם, אנו נדרשים לחנך את ילדינו. תפקידנו כהורים הוא להוציא מהכוח אל הפועל את טבעם הטוב והישר, להכשירם לחיים חברתיים ויצרניים וליצור רצף בין הדורות. לשם כך דרושה משנה חינוכית ברורה וסמכות הורית. אלא שמה שהיה ברור פעם לכל ילד וילדה ולכל נערה ונער, ביחסם להורים ולמחנכים, אם בסגנון הדיבור ואם בהתבטלות בפניהם, אינו ברור עוד בימינו. דומה שהקערה התהפכה על פיה וכיום יכול ילד לסרב לבקשת הוריו ומחנכיו ביתר קלות מבעבר. זהו טיבו של המשבר הגדול בחינוך הילדים הפוקד בתים רבים וזהו גם האתגר הגדול של תקופתנו.

בנחת רוח פורש משנה סדורה של עקרונות החינוך למן הלידה ועד גיל עשרים, ומאיר את הצללים שבתקופתנו המיוחדת והמאתגרת. הפרקים כתובים בקצרה כדי שכל קורא וקוראת יפגשו בעיקרי הדברים, שאותם יוכלו בהמשך להרחיב ולהעמיק. הספר אינו מתכון אינסטנט להתנהלות עם הילדים, אך מובאים בו עקרונות פשוטים שמהם אפשר לגזור כללים מעשיים להתנהלות אל מול כל בן ובת על פי גילם ואופיים. זהו ספר חובה להורים ולמחנכים המחפשים קריאת כיוון חינוכית.

הרב זאב קרוב הוא מחנך ותיק ומרצה ליהדות במסגרות שונות ברחבי הארץ. ספרו האחרון, בלבב פנימה (ידיעות ספרים, 2010), על ההתמודדות עם פציעת בנו אהרון, היה לרב-מכר ומוסיף לעורר השראה בקרב רבים עד ימים אלה.

לצפייה באתר